4 Haziran 2015 Perşembe

Guerlain Meteorites Kompakt Pudra - 2/Clair-Light

Herkese merhaba!



Guerlain'ın muhtemelen en çok bilinen ürünü olan Meteorites serisi geçtiğimiz senelerde -son 1-2 seneden bahsediyorum tabi- kompakt versiyonuyla da geldi. Guerlain, ben ve benim gibi meteorites serisinin ufak toplar halindeki formuyla pratik olmaktan uzak olan makyaj malzemeleri arasına girdiğini düşünenler için aynı etkiyi kompakt forma getirdi ve "sonunda gerçekten alabileceğimi düşündüğüm bir şey!" dedirtti bana. Ben de geçtiğimiz aylarda tamamen anlık bir dürtüyle ve Sephora'da yardım aldığım satış danışmanının gaza getirmesi, bir de %20 indirim dönemi olması sebebiyle sonunda kendi Meteorites pudrama kavuşmuş oldum.

Gelelim değerlendirmesine...

Öncelikle Temptalia'nın bu ürünü değerlendirmesini iki kez okumuştum ve iki seferinde de yaptığı "gözle görülür dev bir fark yaratmıyor, bunu kullanan kişi ya farkı hisseder ya da hissetmez, tamamen değişken olabilecek bir durum" yorumuna fazlasıyla katılabiliyorum. Ürünün görselliği muhtemelen en can alıcı yönü, fakat onun dışında "KESİNLİKLE ALMALI!" mı, onu kendimce yorumlayayım.


Farklı renk parçalarından bir yapboz bütünü gibi duran tasarımıyla kompakt meteorites, normal ve toplar halindeki formunun içerdiği her rengi bu preslenmiş haliyle de içerdiğini göstermek için farklı renkler halinde bir arada duruyor. Görselliğine getireceğim ilk yorum, ambalajının da çok şık olmasıyla birlikte, istediğiniz kadar bütün halinde fırçayla karıştırın, ya da parmağınızla bütün bir "swatch" yapmaya çalışın, pudra içinde görünen renkler bütün o parçaların kendi bütünlüğünü asla bozmuyor. Yani beyazlar-şampanya rengi parçalar turuncular ve morlarla renklenmiyor. Bu renk bütünlüğü her daim devam ediyor. O açıdan fırçayla rahat rahat karıştırarak uygulamaktan korkmaya hiç gerek yok.


Ürünün incecik bir dokusu var, ve çoğu Guerlain ürününde olduğu gibi yine çiçek çiçek kokuyor. Ben güzel kokulu ürünleri seviyorum, o yüzden arada açıp koklayacak kadar beğendim kendisini. Bu kokuyu en çok lavanta kokusuna benzetebilirim. Genel anlamda neye benzetildiğini araştırmadan bunları yazıyorum.


Burada sağda bir çizgi halinde yoğun swatch yapıldığında tene nasıl bir aydınlık kattığını görebilirsiniz. İçindeki hafif ışıltı, o şampanya tonlu parçalardan geliyor. Onun dışındaki tonların aydınlık verme ve -yanlış hatırlamıyorsam- renk eşitliği sağlama vaadi var.

Kişisel tecrübeme gelirsek...

Pudranın incecik dokusu yüzde rahatsız edici bir görüntü oluşturmuyor, çizgi çizgi durmuyor. Eğer çok yağlı bir cildiniz varsa istediğiniz matlığı kesinlikle vermez, çünkü swatch görselinde görüleceği gibi bu pudra daha çok ışığı yansıtmak ve cildi aydınlatmak için kullanılan bir bitiş pudrası gibi. Yani makyajı sabitleme ve matlaştırma iddiası yok.
Ben karmadan yağlıya dönük cildimle cildim gün içinde parladığında T bölgeme uyguluyorum bunu. O yağlı görüntüyü yok ediyor ama sönük bir cilt görüntüsü vermekten çok, doğal ve ışığı yansıtan bir görüntüye ulaştırıyor. Işıltılı aydınlatıcı parçaları gözünüzü korkutmasın, kesinlikle normal bir aydınlatıcı sürmüş gibi parlak parlak görünmüyorsunuz. Gün içinde yağlanan cildi parlaklığından kurtarıp, doğal bir ışıltıya getirmek için kullanıyorum diyorum. Artık siz tahmin edin, o derece çok yönlü.

Cilde verdiği görüntü öyle çok fazla kişinin fark edebileceği bir şey değil. Fark eden de muhtemelen bir ürüne bu kadar çok para verdiği için bir fark olduğuna kendini inandırarak fark ediyor. Yoksa biri anlarken başkasının anlamaması ne kadar mümkün onu bilemem.

Ben alalı neredeyse 3 ay oldu, çok az kullandım. Almaktan pişman mıyım, hayır. Hala blog satışına eklenmemiş olması buna bir işaret olabilir (bu arada blog satışına çok güzel şeyler eklendi, buradan bakabilirsiniz). Fakat almasam da olur muydu, evet. Çünkü sabitleme pudrası olarak bunu kullanırım diyerek aldım, öncesinde kullandığım MUFE pudraya devam ediyorum. Zaten bu daha çok NARS'ın pek sevilen o hafif ışıltılı sabitleme pudrası tadında bir şey, ben daha çok ten rengime uygun fondöten olarak görülen pudraları gün içinde kullanmayı seviyorum.

Özetle, böyle bir ürünü ya koleksiyonerseniz, ya kozmetiğe çok para vermekten rahatsız olmayanlardansanız, ya da kendinizi şımartmak amaçlı bir alışveriş yaparken alabilirsiniz muhtemelen. Ürünün indirimsiz haliyle fiyatı 194 lira. Hatta direkt bu renk seçimiyle Boyner'in sitesinde de görebilirsiniz. Fakat onun dışında "kesinlikle sahip olunması gereken bir ürün" olarak görmüyorum. Hatta dediğim gibi, kenarda duranlar arasına dahil oldu gibi çoktan.

Bu aşırı uzun değerlendirmeyi okuyabildiyseniz gerçekten tebrikler, ve teşekkürler.
Bir sonraki yazıda tekrar görüşmek üzere!

30 Mayıs 2015 Cumartesi

Guerlain Maxi Lash Maskara


Herkese merhaba!

Ocak ayı gibi, son 1 yıldır en sevdiğim makyaj malzemesi türü olan maskaralara sonsuz bir ilgim varken, denediğim her ürününe ayrı hayran kaldığım Guerlain'ın bir de maskarasını almak istedim. Bugün size, gayet güzel bir alternatif olan bu üründen bahsedeceğim.

Guerlain Maxi Lash maskara, tarak gibi kıllı fırçası olan, uygulama esnasında göze batacak kadar uzun kılları bulunmayan, ve çoğu Guerlain ürününde olduğu gibi yine hoş bir kokuya sahip bir ürün. Kirpikleri hacimli gösterme ve güzelce kıvırma vaadine sahip. 


Ben son yıllarda rimel silme derdine bol kirpik dökmüş biri olarak, kesinlikle hacime ihtiyaç duyuyorum maskarada. Şimdiye kadar bu konuda başarılı bulduğum ve çok memnun kaldığım tek rimel YSL Effet Faux Cils'in waterproof versiyonu olmuştu. Guerlain Maxi Lash maskara da kendi kirpiklerimde başarılı sonuç verdiğini gördüğüm ender rimeller arasına girdi.

Vaad ettiği hacmi kesinlikle veriyor, hatta hafif takma kirpik görüntüsü bile elde edebiliyorsunuz. Diğer vaadi olan kıvrımı da veriyor, ayrıca vaad etmediği uzunluğu bile veriyor denebilir. Yani, her açıdan çok başarılı bir maskara.

Bütün bunlarla beraber, en sevdiğim yönlerinden biri de kirpiklere çok ağırlık yapmaması ve en önemlisi de kirpikleri taşlaştırıp gün sonunda makyaj çıkarırken dökmemesi. O açıdan çok memnun kaldım.


Bloguna bayıldığım Zuhal'in aylar öncesinde dert yandığını ilk okuduğumdan beri rimelde dikkat ettiğim bir özellik olan gün içerisinde alt kirpikte yayılması-rakun gözü etkisi yaratması açısından da baktım. Alt kirpik dibindeki makyajı pudrayla sabitlediğinizde pek bulaşıp, yayılmıyor. Bir keresinde uyguladıktan en az 7 saat sonra baktığımda alt kirpik çizgimin hala temiz kaldığını görmüştüm. O açıdan da çok memnun kaldım.

Ayrıca ambalajı da çok güzel. Ağır değil ama uyduruk bir materyalden olmadığını da hissedebiliyorsunuz.

Özetle: Hakkında söyleyebileceğim kötü bir şey yok. Sephora'nın orjinal sitesindeki yorumlar da hep çok güzel. 558 değerlendirme üzerinden 5 üstünden ortalama 4.3 almış, ki bu ne kadar başarılı olduğunu gayet güzel kanıtlıyor.

Tek eksisi çok yüksek denebilecek olan fiyatı, o da 121 lira. Fakat indirime denk gelme fırsatınız olursa en azından %10 indirimle alıp bir deneyebilirsiniz.

Sizden bu rimeli kullananlar var mı? Yorumlarınızı bırakmayı unutmayın!
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

29 Mayıs 2015 Cuma

Biotherm Age Fitness 2 Göz Kremi


Herkese merhaba!

Uzun bir aradan sonra bugün size 3 aya yakındır kullandığım Biotherm Age Fitness 2 göz kremini değerlendireceğim.

Son 3 seneye yakındır göz kremi denince hep yeni şeyler deniyor ve çok çılgın fiyatlarda olmayan ürünler seçmeye gayret ediyordum. Bugüne kadar MAC Mineralized Charge Water, Sephora roll on göz kremi ve L'oreal Youth Code'u denemiş, hatta önceki 3 ürünü de blogumda yazmıştım. Aralarında en çok MAC'in göz kreminden memnun kalsam da fiyat olarak da uygun olsun diye diye saçma sapan kremler deneyip hem memnun kalmadan yeni bir şeye geçtim. Aslında Biotherm'in bu kremi de biraz karışık şekilde alınmış oldu.

Mart ayı başında Sephora'nın senede 2 kez Black card kullananlara  yaptığı "bütün ürünlerde %20 indirim"den yararlanarak o ara yeni bir göz kremi alayım dedim. Alışverişe çıkmadan önce aklıma nispeten uygun fiyatlı ve Sephora'dan bulabileceğim bir marka olan Biotherm geldi. Onun da göz kremlerine baktığımda Makeup Alley puanlamasına önem vererek yine aynı pompalı ambalajda başka bir göz kremi almaya giderken, Capacity Sephora'da o an ellerinde olan ve ortalıkta tester ı bile olmayan bu göz kremini almış oldum. Hatta kutusu da jelatinle sarıldığı için ancak satın alındığında içinde ne olduğu görülecek haldeydi. Biraz gözü kapalı almış oldum yani.

Bu alış hikayesini geçer de ürünü değerlendirmeye gelecek olursam...

Öncelikle bu ürünün Makeup Alley puanı bayağı düşük. 2.7 gibi bir şey gördüm diye hatırlıyorum 5 üzerinden. Fakat ben;
1-Hiç kırışıklığı olmayan ve Age Fitness adına bakıp göz çevresini ütüleme etkisi beklemeyen,
2-20'li yaşlarının başında olan,
3-Tek beklentisi gerçekten nemlendirici bir göz kremi bulmak olan bir tüketici olarak bu kremden gayet memnun kaldım.

Bunlarla beraber uyguladıktan sonra herhangi bir şekilde gözünüzü yakmaması, ve göz kapağına uyguladığınızda da ağırlık ya da ağrı yapmaması,
Fazlasıyla hijyenik olan ambalajı, pompalı kullanımı ve gerçekten güzel nemlendirmesi,
Rahatsız edici herhangi bir kokusu olmaması ve 120 lira civarındaki fiyatına bakarsam bu kremden gayet memnunum. Yukarıda saydığım özellikler sizde de bulunuyorsa ve güzel bir göz kremi arıyorsanız, 3 aydır düzenli olarak kullanan biri olarak gayet işe yarar bir değerlendirme yapabileceğime eminim.
Üründen gerçekten memnunum, eğer güzelce nemlendirecek, çok kuru olmayan ve kırışıklık derdi olmayan bir göz çevreniz varsa tavsiye ederim.

Bir sonraki yazıda Clarins Double Serum ya da Clarins hassas ciltler için temizleyiciden bahsetmeye çalışacağım. Bu yıl cilt bakımına fazlasıyla öncelik verdim ve meyvesini alıyorum diyebilirim.

Sizden bu kremi deneyen var mı? Görüşlerinizi paylaşmayı unutmayın!

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!