18 Kasım 2013 Pazartesi

Parfümlerim

Herkese merhaba!

Bugün size uzun zamandır kullandığım kokuları yazmak istedim. Aslında bir sürü parfüm çılgınının kullandığı parfüm sayısına kıyasla gayet az sayıdalar ama bana yetip artıyorlar bile.

Öncelikle parfüm kullanma alışkanlığımın zaman içindeki değişiminden bahsedeyim. 
İlk orjinal parfümümü üniversiteye geçtiğimde hediye olarak almıştım. Kendisi pek meşhur ve klasikleşmiş kokulardan ve şişesi de gayet tanınan "Nina"ydı.


Kuzenimin bana üniversite kazanma hediyesi olarak aldığı parfümün boyu 80 ml ürün içeriyordu ve bir türlü bitmek bilmedi. Çok uzun süre gidince araya Givenchy Hot Couture, 

...ve yine Givenchy Ange ou Demon da girdi. 

Bunlardan Ange ou Demon'la olan ilişkim diğerlerine nazaran çok farklıdır.
Şu zamana kadar onlarca parfüm koklamış, ona yakınını da kullanmışımdır ama Ange ou Demon gibi bir koku olduğuna hala inanmıyorum. Piyasadaki kokuların çoğunluğu birbirine benzerken onun apayrı bir yeri var. Çok yoğun bir koku, ten yerine kıyafetinize sıktığınızda on gün sonra bile kokusunu hala duyabiliyorsunuz. Benim için Dior'un Hypnotic Poison'u kadar özel, o kadar derinliği olan bir koku. Yine o derece de özel gün kokusu.
Fakat bunu aldıktan bir süre sonra neredeyse ağzına kadar dolu olan haliyle anneme verdim. O kadar seviyordum ki kullanmaya kıyamıyordum ve alalı bir yıl olmasına rağmen bir parmak kadar bile azalmamıştı şişe. Hot Couture'ü de ananem çok beğenince ona devrettim. Nina'yı da bitirdim.
1-2 yıl kadar böyle 4-5 parfüm bir arada kullandım ve sonra bu kadarı bile bana çok gelince "bir koku bulayım, benim kokum olsun" dedim. Fakat piyasada kokudan bol bir şey olmamasına rağmen hepsi de birbirine benzeyince o kokuyu nasıl bulacağımı merak ediyordum.

Sonra bundan 2 yıl kadar önce yine bu ayda Capacity Douglas'a girdiğimde indirimli parfümler köşesinde 2011 yazı için üretilen Carolina Herrera - 212 ICE ile gündelik kokumu buldum. 60 ml olmasına rağmen 80 lira gibi komik bir fiyatı da olunca aldım gitti.

1: Bath and Body Works- Pink Schiffon (Vücut Spreyi) 2-Lancome La Vie est Belle kofre set, 3-Carolina Herrera-212 ICE, 4-Prada Candy
İşte ben herşeyiyle bana uyan ve yakışan kokuyu da yine o gün buldum: Prada Candy.
O aralar parfüm almak benim için ancak yılda bir yapılabilecek bir şey olduğundan ve o zamanlar hiç param olmadığından ICE'ı aldığım gün başka parfümlere bakarken bulduğum Prada Candy daha ilk koklayışta aşktı resmen. "İşte bu!" dedim. "Bunu bir gün kesinlikle alacağım!".
Bu kadar kararlı şekilde kafama taktığım bu parfümü o günden ancak 8 ay sonra alabildim. Fotoğrafta 4 numaralı parfüm geçen yıl Temmuz ayında aldığım 50 ml lik boy. Dışarı her çıktığımda kullanmama rağmen 1 yıldan fazladır gidiyor. Tabi artık sonlarına yaklaştı ve 2-3 aylık bir şey kaldı ama bende yeri hala apayrı.
Candy bitmek üzere olduğu için kendime yeni bir koku seçeyim, 1-2 yıl da onu kimlik edineyim derken 2 numarada görünen Lancome'un La Vie est Belle'ini seçtim ve yine aynı kuzenimden hediye olarak aldım. O kokuyla Jo Malone'un Honey&Nectarine Blossom'ı arasında kalmıştım ve şimdi Candy ile La Vie est Belle'i karşılaştıran herkes Candy'ye bayılınca biraz hevessiz yaklaşıyorum daha yepyeni alınmış şeye. Fakat yakında düzenli kullanmaya başlasam iyidir.

Bunlarla beraber yine ince uzun şişeye sahip olan koku, haziran ayı sonuna doğru aldığım Bath and Body Works'ün Pink Schiffon (Pembe Şifon) adlı kokusu. O bir vücut spreyi ve 232 mllik boyu, 32 liralık fiyatıyla daha çok "evde sık sıkabildiğin kadar" yaklaşımına yakışıyor. Onu da İstinye Park Bath and Body Works'e gittiğimde milyon koku içinden nasıl kendi zevkime göresini bulacağım derken "ben şekerli kokular seviyorum" der demez yönlendirildiğimde bulmuştum. Ve koklar koklamaz "alıyorum!" demiştim.
Annemin deyimiyle çok "suni" bir koku, zaten gerçek bir parfüm olmadığı fiyatından ve şişesinden de anlaşılıyor. Biraz vasat da bir keskinliği var "bakın buradayım" der gibi, suniliği oradan geliyor.

Dediğim gibi, 1 yıldan fazladır Prada Candy'yi düzenli olarak kullanıyorum ve bana sarılan arkadaşlarım her seferinde "çok güzel kokuyorsun" diyor, çoğu arkadaşıma göre de Prada Candy=Bengisu olmuş. Güzel bir hatırlanma şekli bence. :)

Bunlarla beraber aklımda kalan, Marc Jacobs'ın son parfümü Honey ve Thierry Mugler-Alien beğendiğim kokular. Fakat Jo Malone'un nektarin ve balı bir araya getirerek yarattığı, en çok sattığı kokularından Honey&Nectarine Blossom da yine bir yıldan fazladır aklımın kenarında olanlardan.

Sizin vazgeçilmez kokunuz, hatta imza kokunuz ne? Yoksa siz de Prada Candy sevenlerden misiniz? Paylaşmayı unutmayın!
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

5 yorum:

  1. Prada candy benim kokum resmen artikkk :()) 3. Sisem bitmek uzere diyebilirimm !! Yine ayni sekilde calvin klein euphoria, michael kors, 212 sexy :)) vazgecilmezlerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika! Candy resmen aşktır! :)) Michael Kors'a da ilk fırsatta bakayım, hiç denememiştim :)

      Sil
  2. Thierry Mugler Alien' e hastayım. :) Givenchy'nin çok klasikleşse de Absolutely İrresistible da mükemmel. Pink chiffon merak ettim sen yazınca. Victoria Secret kokularını merak ediyorum ben de... Hepsini güle güle sür sürüştür canım güzel seçimler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Victoria's Secret ve Bath and Body Works muhtemelen benzer ayardalar. Fakat tahminimce Bath and Body Works'de çok daha fazla ve farklı koku seçeneği bulunabilirken Victoria's Secret genelde şekerli kokular üretiyor. Oradan da Pink Cotton mıydı neydi, öyle bir vücut spreyi bitirmiştim 2 yıl kadar önce :)
      Tabi bunlar orjinal parfümlerle kıyaslanacak kadar iyi değiller, hatta Body Shop'un vücut spreyleri muhtemelen daha iyidir. Gerçi sanrım o da direkt parfüm yapıyordu, emin olamadım şimdi :))

      Sil
  3. Ben de bir parfüm severim Bengisu:) Şu an Shisedio zen white heat edition kullanıyorum. Muhteşem bir beyaz çiçek bahçesi kokusu.yani ben öyle tarif ediyorum fakat daimi kullanmak istediğim koku Yves Saint Laurent-Rive Gauche. Güzel bir yılbaşı indirimine denk gelirsem buna sahip olmayı çok istiyorum. Benim parfüm zevkim şekerli kokuların dışında yer alan kokular olmuştur hep. Senin Candy ile anılman gerçekten güzel bir hatırlanma şekli, imza kokunu bulmuşsundur belki de :) Sevgiler, Müge

    YanıtlaSil

Lütfen link içeren yorumlar bırakmayın, onaylanmayacaktır. Zaten konu hakkında bırakacağınız yorumlar üzerinden profilinize bakılabiliyor.
Anlayışınız için teşekkürler :)