25 Mart 2014 Salı

Le Blanc de Chanel - Chanel Beyazı Makyaj Bazı

Herkese merhaba!

Bugün benim gibi fazlasıyla açık tenli olup, beğendiği ve kullandığı fondötenlerde tonunu asla tutturamayacak kadar şanssız olanlara fazlasıyla yardımcı olan bir makyaj bazıyla karşınızdayım.
Le Blanc de Chanel.


Chanel'in bu aydınlatıcı makyaj bazını ilk Lisa Eldridge'in bir videosunda görmüştüm. Kamera karşısında uygulandığında cilde anında bir aydınlık veren bu bazın en önemli özelliği de bu. "Hafif aydınlatıcı baz" olarak tanımlanmış.

Rengi tam da isminden anlaşılacağı gibi bembeyaz.


Daha ambalajını açar açmaz büyük bir hayal kırıklığı yaratarak pompa başlığı olmadığını görüyorsunuz. Bir sakarlık anında devrilip dökülmesi, uygulama için biraz alayım derken israf etme ihtimaliniz fazlasıyla var.

Bununla beraber, biraz rahatlık sağlama amacıyla ufak bir plastik spatulayla geliyor.


Ben normalde bir makyaj bazının tam boyunu alacak, özellikle de böyle bir şeye para harcamayı normal görecek bir tüketim anlayışına sahip değilim. Zaten baz kullanmak için makyaja harcadığım zamanı saniyeler de olsa arttıracak olması ayrı bir eksi. Ama şu ana kadar hiçbir fondötende en açık rengi almama rağmen ton tutturamadım. Yves Saint Laurent, Max Factor, La Prairie, hatta MUFE HD'nin 115 numarası bile bana biraz koyu geliyor. Bu sorunu çözecek ve başımla boynumun iki farklı kıtaya aitmiş gibi görünmesini sona erdirecek bir çözüm ile gelen ürün, beni sadece vaadiyle bile baştan fethetmiş demektir.


Baz bembeyaz da olunca fondöteninizle karıştırdığınızda istediğiniz kadar ton açabiliyorsunuz. Tabi ki fondötenin yapısı bazın yapısıyla karışarak değişiyor ama en azından kendi tonunuza yaklaşıyorsunuz.

Bu yönüyle beraber, ürünün içinden çıkan kılavuza göre bu bazın dört ayrı işlevi var:
1- Eşitlenmiş, pürüzsüz ve ışıldayan bir cilt için günlük cilt bakımı rutininden sonra tek başına kullanım,
2-Cildin ışıltısını arttırmak için fondötenden önce kullanım,
3-Fondöteninizin tonunu açmak, cildi aydınlatmak için fondötenle karıştırarak kullanım ve,
4-Elmacık kemikleri, alın ortası ve burun kemiği boyunca fondöten üzerine hafifçe sürerek, likit aydınlatıcı olarak kullanım.

Bu bazın gözenek küçültmek, cildi matlaştırmak gibi, biraz daha problemli cilde sahip olanlara yardımcı olacak türden özellikleri yok. Yukarıda belirttiğim gibi, daha çok aydınlatma amacına sahip. Kendimde gözlemlediğim kadarıyla cildin üzerine ince bir tabaka gibi yerleşiyor ve cilde belli belirsiz bir ışıltı katıyor. Ürünün içinde sim ya da ışıltılı bir şey yok, bu yüzden cildi parlatmıyor, cildin çok hafif ışıldamasını sağlıyor.
Cilde dokunulduğunda yapış yapış değil, saten hissi veriyor. Cildi kurutmuyor ama çok fazla da nemlendirmiyor.
Genel olarak makyaj bazlarından bekleneceği üzere makyajın ömrünü uzatması gibi bir yönü olduğunu düşünmüyorum. Pazar günü bütün gün denemiş oldum ve ten makyajım önceki zamanlardakine benzer bir hafifleme sürecinden geçti. Yani uygulandığı gibi durmasına yardımcı oluyor diyemem.
Aydınlatıcı olarak kullanılacak kadar fark edilir bir duruşu olduğunu düşünmüyorum, onu da denedim. En azından ben bir şey fark etmedim. Mary Loumanizer kullananlar benim aydınlatıcı anlayışımın tamamen opak ve görünür aydınlatıcı olmasından bunun nasıl olduğunu tahmin edebilir. :)

Dediğim gibi, bence en önemli özelliği cildi aydınlatması. Burada baz uygulaması öncesi ve sonrasında elimdeki farkı görebilirsiniz.


Sevdiğim yönlerinden biri de kokusu. Çok hafif ve meyvemsi bir kokusu var, hatta bana çok hafif bir çilekli sakız kokusu gibi geldi diyebilirim. Bu koku, ürün uygulandıktan sonra hissedilmiyor.

En büyük eksisi ambalajı ve kocaman ağızlı şişesi, yanında da çok bayağı bir plastik spatulayla gelmesi.
Uyguladığım fondötenin kendi yapısını değiştirip, bazın yapısına benzetmesini de çok sevmedim ama bunu yapmayan bir baz üretilmesi imkansız olur herhalde, sonuçta üstüne değil, direkt karıştırarak uyguluyoruz.

Fiyatı 136 lira. Verdiğim için pişman olduğum bir meblağ değil kesinlikle, 3 yıl hep en az 1-2 ton koyu fondötenler kullanmışken artık kullandığım her fondöteni kendi tonuma çevirecek olmam benim için yeterince büyük bir şey.
Sizler bu ürünü merak ediyor ya da hal-i hazırda kullanıyor musunuz? Paylaşmayı unutmayın!

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

ARTIK YOUTUBE'DAYIM!
Youtube'dan beni takip edebilir, kanalıma abone olarak videolarımı izleyebilirsiniz :)
Bengisu Ayşe Youtube kanalı

4 yorum:

  1. ilginç bir ürün ama chanel gibi bir markanın ürünü en azından pompalı şişede satıyor olması gerekirdi.. aynı sorun nars fondötenlerde de var maalesef pompasız gelir onlar da.. pompalı bir şişeni iyice temizleyip içine aktar ürünü bence daha kolaylık olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendi şişesinden ayırmayı ve başka bir riski göze almayı istemediğim için onu düşünmedim açıkçası :) can sıkıcı bir durum ama bu "uyduruk" spatula en azından şimdilik iş görüyor. Böyle bile aldığın ürünü ayarlayamıyorsun ama şişeyi eğmekten iyidir diye düşündüm.

      Sil
  2. Fondöten rengini açmak için bir de MAC face&body beyaz fondöten kullanılıyor ki bi ara almayı düşünüyordum fakat sadece Taksim pro mağazasında olduğu için alamamıştım.
    Bende renk konusunda muzdarip olanlardanım şu ana kadar sadece ysl touch eclat'ın rengi uydu ki o da tam bire bir değil sanırım ten rengime uyan tek ürün sleek bb kremin en açık rengidir ama o da Türkiye'de satılmıyor.:/

    YanıtlaSil
  3. cok iyi yazi.cildi kurutur mu merak ettim

    YanıtlaSil

Lütfen link içeren yorumlar bırakmayın, onaylanmayacaktır. Zaten konu hakkında bırakacağınız yorumlar üzerinden profilinize bakılabiliyor.
Anlayışınız için teşekkürler :)